zondag 9 november 2014

Workshop Foodfotografie en styling

Oké om half 8 je warme bedje uit op zondagochtend is even slikken, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik moest zo vroeg uit de veren omdat ik om 10.00 uur in het groenste kookatelier van Nederland werd verwacht: de Keuken van Greendelicious. Wat een heerlijke plek! Hier volg je de leukste kookworkshops met groenten, kruiden en eetbare bloemen. Maar daar kwam ik niet voor ...

Ik schoof aan tafel voor een workshop Foodfotografie en Styling van Simone van den Berg van Fresh Food Photos. Zij leerde een hele groep enthousiastelingen van alles over onder andere belichting, beweging, sfeer en compositie voor foodfotografie. Met natuurlijk prachtige voorbeelden uit eigen werk. Haar vaste styling partner Alexandra Schijf kon er helaas niet bij zijn, maar Suus van Foodbandits.nl (leuk!) was zo lief om haar te vervangen en ons in te wijden in de wereld van de foodstyling. 

Na een ochtend theorie en een heerlijke lunch (laat dat maar aan Natascha over) mochten we 's middags zelf aan de slag. Met de ingredienten die we die ochtend kregen, probeerden we er iets moois van te maken. Deze foto is een van de resultaten. Ik weet niet of de Food-Fotografie-Styling-Police dit helemaal zal goed keuren, maar wat mij betreft is dit een mooi begin. Toen ik die ochtend zo vroeg uit mijn bed kroop had ik in ieder geval niet gedacht dit aan het einde van de dag te produceren. Overigens ook credits voor Jessica van Eatloverun die, samen met nog een cursiste en ondergetekende, dit smakelijke tafereeltje maakte.

Ik heb geen plannen om foodblogger 300.000 en 1 te worden. Maar als ik weer eens een recept uit het Kookschrift van Andre deel, kan ik nu tenminste proberen het werk van de chef eer aan te doen door een plaatje te maken waar je direct je tanden in wilt zetten. To be continued. 

Smakelijke week allemaal!

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.