zondag 16 november 2014

Kookworkshop in Quartier du Port

 



Zoals jullie wellicht weten is koken niet een van mijn sterke punten. You can't have it all, zullen we maar zeggen. Ik vind het veel te ingewikkeld en vaak te lang duren. Bovendien kan Andre het veel beter, dus waarom zou ik mezelf en (vooral) anderen kwellen? 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik, na een kookworkshop dit weekend, weet dat het echt niet altijd moeilijk hoeft te zijn. Geen illusies hoor: koken kan ik nog steeds niet. Ik stortte me laf op het schillen van de peertjes. Maar ik heb wel met eigen ogen gezien en geproefd dat je met een paar simpele bereidingen en goede ingredienten echt iets heel lekkers op tafel kunt zetten.

Samen met onze kookclub volgde we een workshop in Kookstudio Quartier du Port in Rotterdam. In een geweldige kelderruimte leerde Chef Sieberen Meerema vanachter het brandende hart in zijn keuken - het Molteni fornuis - ons een heerlijk menu in elkaar te draaien. Met mooie, eerlijke en ambachtelijke producten. Zonder al te veel effort en met heel veel smaak en plezier.

We aten ons buikje rond. Na wat heerlijke amuses - oesters, garnaaltjes en een roereitje met geitenkaas - aten we coquilles uit de oven, een heerlijk inktvisje met een slib tongetje in de verrukkelijkste saus ever, patrijs met pastinaak en oerwortel als hoofdgerecht en als dessert stoofpeertjes in een sabayon met ijs.

Goed eten, zelf bereid - niet moeilijk doen! - en een berg vrienden zijn de beste ingredienten voor een heerlijke avond! Om Sieberen te qouten: "Tooooooop!".

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.